Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Monitorizarea implementării Curriculumului centrat pe cel ce învaţă şi axat pe competenţe
29/11/2011 - 11:45
 Pe data de 29 noiembrie 2011 Ministerul Educaţiei şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a organizat, cu sprijinul financiar al UNICEF-Moldova, seminarul metodologic „Monitorizarea implementării Curriculumului centrat pe cel ce învaţă şi axat pe competenţe”, monitorizarea implementării reprezentînd următoarea etapă după modernizarea curricula disciplinare, în anul 2010, şi implementarea acestora.

Seminarul s-a desfăşurat în scopul formării specialiştilor locali în domeniul monitorizării procesului de implementare a curricula disciplinare, la nivel de raion şi la nivel de unitate şcolară. La seminar au participat 105 persoane – şefi adjuncţi şi inspectori ai direcţiilor raionale /municipale de învăţămînt, tineret şi sport, manageri ai instituţiilor de învăţămînt preuniversitar.

La şedinţa în plen au fost elucidate realizări şi probleme generale ale implementării Curriculumului modernizat, abordate din perspectiva axării pe elev şi formării competenţelor. În ansamblu, în luările sale de cuvânt, dl V.Crudu, şef direcţie Învăţământ Preşcolar, Primar şi Secundar General, Ministerul Educaţiei, dna dr. L. Pogolşa, director al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, dl dr. hab. N.Bucun, director adjunct pentru ştiinţă al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, dl dr.hab.V. Guţu, Universitatea de Stat din Moldova, dna dr. V. Goraş-Postică, Universitatea de Stat din Moldova, au argumentat actualitatea subiectului discutat la seminar şi au evidenţiat rolul şi importanţa monitorizării pentru eficientizarea procesului de implementare a curricula disciplinare.

Activitatea în atelierele de lucru s-a axat pe 3 dimensiuni: implementarea Curriculumului în viziunea educaţiei centrate pe cel ce învata, implementarea Curriculumului axat pe competente şi Metodologia şi instrumente de monitorizare a implementarii.

petitii